بک لینک
نوشته شده توسط : رضا

لینک هایی که از یک سایت به سایتی دیگر داده می شود را بک لینک می گویند اما باید در نظر داشته باشید بک لینک شامل لینک سازی داخلی نمی شود یعنی به لینک های داخلی یک دامنه بک لینک نمی گویند.

اهمیت بک لینک در سئو سایت بسیار ویژه و مهم است و همیشه مدیران وب سایت در تلاش هستند تا بتوانند بک لینک بیشتری را برای ارتقا رتبه وب سایت ایجاد نمایند. اما واضح است هر چیزی را در سئو زیاده روی کنید به جای تاثیر مثبت، تاثیر منفی خواهد داشت. فرایند بک لینک باید همواره اصولی صورت بگیرد و در صورتی که به صورت بی رویه لینک سازی شود با جریمه های سنگسن گوگل مواجه خواهید شد. یکی از عامل های اصلی پنالتی شدن سایت در گوگل لینک سازی انبوه می باشد.

انواع مختلفی بک لینک وجود دارد ولی دو نوع آن به نسبت بقیه معروف تر هستند که آن ها نوفالو و لینک فالو هستند. اما بک لینک ها از نظر ساختاری نیز متفاوت هستند که در اینجا به توضیح مختصری از آن می پردازیم.

بک لینک از نوع Alternate

این نوع از بک لینک ها برای سایت های دو زبانه و یا چند زبانه مناسب می باشد. این بدان معناست که این بک لینک ها به آدرسی می روند که شما همین صفحه را به زبانی دیگر خواهید دید.

بک لینک از نوع Bookmark

این نوع بک لینک ها برای بوک مارک کردن مناسب است زیرا لینک هیچ تغییری نمی کندو می توانید لینک مقاله را در مرورگر خود ذخیره کنید و یا همان بوک مارک کنید.

بک لینک از نوع Help

این نوع از بک لینک ها زمانی کاربرد دارد که بخواهید آموزشی را از یک صفحه در صفحه دیگر بگذارید. زمانی که روی این لینک ها کلیک می کنید به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله خواهید رفت.

بک لینک از نوع License

این نوع بک لینک ها شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می کند.

بک لینک از نوع next

شما با کلیک بر روی این نوع بک لینک ها به مقاله بعدی هدایت می شوید.

بک لینک از نوع Prev

این بک لینک دقیقا بر عکس next عمل می کند و شما را به مقاله قبلی هدایت می کند.

بک لینک از نوع Nofollow

این بک لینک ها به موتورهای جستجو اعلام می کند اعتباری به مقصد داده نشود و لینک را دنبال نکنند.

بک لینک از نوع Dofollow و Follow

بک لینک فالو برخلاف بک لینک های نوفالو است شما اگر اصلا از اتریبیوت rel استفاده نکنید به صورت پیش فرض موتورهای جستجو آن را به عنوان فالو می شناسند. البته مقدار Follow با مقدار Dofollow تفاوتی ندارد و هر دو یک مفهوم را دارند.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: